Ισορροπημένη διατροφή για άριστη όραση

0

Σίγουρα έχετε ακούσει πως μια ισορροπημένη διατροφή, κάνει καλό στην υγεία σας, καθώς κρατά το σώμα αλλά και το νου σας σε άριστη κατάσταση. Γνωρίζετε όμως πως μια ισορροπημένη διατροφή δρα θετικά και στην υγεία των οφθαλμών;

Οι σαλάτες λοιπόν, ακόμα και τα smothies όχι μόνο συμβάλουν στη διατήρηση της σιλουέτας σας, αλλά συμβάλουν θετικά και στην άριστη υγεία των ματιών σας, καθώς μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης της ωχράς κηλίδας. Για αυτό προσπαθήστε να εντάξετε στη διατροφή σας τα φρούτα και τα λαχανικά, για μια όραση δίχως προβλήματα.

Αυτά είναι τα τρόφιμα τα οποία μπορείτε να εντάξετε στη διατροφή σας για την πρόληψη των οφθαλμολογικών παθήσεων.

πράσινα φυλλώδηΤα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως είναι το σπανάκι, ανήκουν στην κατηγορία των «superfoods», ενώ χάρη στα αντιοξειδωτικά που διαθέτουν βοηθούν στην προστασία των οφθαλμών από τις βλαβερές ακτίνες του ηλίου, ακόμα και από τη ρύπανση του περιβάλλοντος. Αναλυτικότερα, το σπανάκι και το λάχανο, περιέχουν τα αντιοξειδωτικά λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, στοιχεία τα οποία συμβάλουν στην απορρόφηση του ορατού φωτός που εισέρχεται στα μάτια μας, προστατεύοντας τα από «φθορές». Το μπρόκολο, το ακτινίδιο και τα σταφύλια, περιέχουν επίσης λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, οπότε φροντίστε ώστε να υπάρχουν πάντοτε στο ψυγείο σας.

 

Η βιταμίνη CΟι βιταμίνες Α, C και Ε, συμβάλουν επίσης στη διατήρηση της υγείας των οφθαλμών, με την βιταμίνη Α να βρίσκεται στα πορτοκαλί και τα κίτρινα φρούτα και λαχανικά, όπως είναι τα καρότα, οι κόκκινες και κίτρινες πιπεριές και η κολοκύθα.

Η βιταμίνη C είναι ευρέως γνωστό πως συμβάλει στη γρήγορη αντιμετώπιση του κρυολογήματος, με τις πιπεριές, τα πορτοκάλια, τις φράουλες και τα λαχανάκια Βρυξελλών, να είναι πλούσια σε βιταμίνη C. Όσον αφορά όμως τους οφθαλμούς συμβάλει στην πρόληψη του καταρράκτη, καθώς επίσης και στην εκφύλιση ωχράς κηλίδας.

Οι σπόροι, οι ξηροί καρποί , καθώς επίσης και τα φυτικά έλαια, αποτελούν πλούσια πηγή της βιταμίνης Ε, η οποία σε συνδυασμό με την βιταμίνη C, συμβάλει στην άριστη κατάσταση των ιστών. Φροντίστε, επίσης, η διατροφή σας να περιλαμβάνει ηλιόσπορους, αμύγδαλα και καρύδια.

σπόροι, ξηροί καρποί

Τα Ω3 λιπαρά οξέα αποτελούν άλλο ένα συστατικό για τη διατήρηση της καλής υγείας των οφθαλμών, για αυτό πρέπει να εντάξετε στη διατροφή σας τον σολομό, τον τόνο και τις σαρδέλες. Όσον αφορά τους χορτοφάγους, μπορούν να λάβουν τα Ω3 λιπαρά οξέα από το λιναρόσπορο και το κραμβέλαιο.

ψευδάργυροΤέλος, δεν μπορούμε να αφήσουμε έκτος της λίστας τον ψευδάργυρο, ο οποίος βρίσκεται στα αυγά, τη γαλοπούλα, καθώς επίσης και στα δημητριακά ολικής αλέσεως. Ο ψευδάργυρος συμβάλει στην καλή κατάσταση του αμφιβληστροειδή χιτώνα, γεγονός το οποίο σημαίνει πως η ικανότητα σας στο να εστιάσετε αντικείμενα σε διαφορετικές αποστάσεις, παραμένει ισχυρή.

Εάν εντάξετε στη διατροφή σας όλα τα παραπάνω θρεπτικά συστατικά, θα δώσετε τη δυνατότητα στους οφθαλμούς σας να παραμείνουν υγιείς ακόμα και στην προχωρημένη ηλικία. Δεν πρέπει να τρώτε τα παραπάνω καθημερινά, αρκεί να τα καταναλώνετε έως και τρεις φορές την εβδομάδα. Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε καθημερινά όλες αυτές τις απαραίτητες για τον οργανισμό σας βιταμίνες, μπορείτε να φτιάξετε μόνοι σας ένα smoothie από φρούτα.

Μοιραστείτε το :