10 συμβουλές για την προστασία των ματιών σας

0

Ακολουθείστε τις πιο κάτω συμβουλές για την καλή υγεία των ματιών σας αλλά και γενικότερα για την καλή σωματική υγεία σας.

  1. Nα προστατεύετε τα μάτια σας από τον ήλιο φορώντας πάντα απορροφητικά γυαλιά και καπέλο. Η υπεριώδης ακτινοβολία προκαλεί βλάβες στα μάτια και είναι υπεύθυνη για ασθένειες όπως ο καταρράκτης και η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.
  2. Να γυμνάζεστε τακτικά, οπότε εντάξετε τη σωματική άσκηση στο καθημερινό σας πρόγραμμα. Το περπάτημα ελαττώνει την πίεση ματιών, προστατεύει τα αγγεία στο σώμα και γενικά βοηθά στην καλή όραση και την καλή σωματική υγεία.
  3. Να ελέγχετε περιοδικά την αρτηριακή σας πίεση. Η αρτηριακή υπέρταση προκαλεί βλάβες στον αμφιβληστροειδή και αυξάνει την πιθανότητα για γλαύκωμα.
  4. Μην καπνίζετε. Το κάπνισμα προκαλεί καταρράκτη και βλάβες στον αμφιβληστροειδή χιτώνα, όπως εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.
  5. Να ελέγχετε περιοδικά τη χοληστερόλη και το σάκχαρο στο αίμα σας. Οι υψηλές τιμές χοληστερόλης σχετίζονται με αυξημένη πιθανότητα εκφύλισης της ωχράς κηλίδας και άλλων αγγειακών παθήσεων του αμφιβληστροειδούς. Η διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια δυστυχώς είναι από τις πρώτες αιτίες τύφλωσης στο δυτικό κόσμο. Η καλή ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα είναι καθοριστικός παράγοντας για την εξέλιξη της πάθησης αυτής.
  6. Να επισκέπτεστε σε τακτικά διαστήματα τον οφθαλμίατρο σας, έστω και αν δεν έχετε συμπτώματα. Πολλές παθήσεις των ματιών, όπως είναι το γλαύκωμα, είναι ασυμπτωματικές στα αρχικά στάδια. Η πρώιμη διάγνωση είναι καθοριστικής σημασίας για την εξέλιξη της πάθησης αυτής.
  7. Τα παιδιά θα πρέπει να εξετάζονται προληπτικά, πριν πάνε στο σχολείο. Η έγκαιρη διάγνωση στραβισμού ή αμβλυωπίας θα έχει σαν αποτέλεσμα την εφαρμογή της κατάλληλης θεραπείας με πολύ καλά αποτελέσματα.
  8. Αν κάνετε χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή για πολλές ώρες, φροντίστε να κάνετε συχνά διάλειμμα για μερικά λεπτά, να βλεφαρίζετε (Blink reflex) συχνά και να χρησιμοποιείτε τεχνητά δάκρυα για να μη στεγνώνουν τα μάτια σας.
  9. Φροντίστε τη δίαιτά σας και ρυθμίστε το σωματικό σας βάρος. Δίαιτα πλούσια σε λαχανικά και φρούτα, ψάρι, κοτόπουλο είναι ευεργετική για την όρασή σας. Να αποφεύγετε την υπερβολική κατανάλωση κρέατος και ακόρεστων λιπών.
  10. Μετριάστε το άγχος της καθημερινότητας. Υπάρχουν παθήσεις όπως η κεντρική ορώδης αμφιβληστροειδοπάθεια, των οποίων η παθογένεια σχετίζεται με το υπερβολικό άγχος.
Μοιραστείτε το :