Αυτές είναι οι πέντε τροφές για τέλεια όραση

0

Όραση ή διαφορετικά οπτική αντίληψη ονομάζεται μια από τις πέντε αισθήσεις. Το όργανο της οπτικής αντίληψης είναι οι οφθαλμοί και αντικείμενο της αντίληψης είναι το φως. Η όραση αποτελεί την κύρια αίσθηση διότι με αυτήν αντιλαμβανόμαστε τον εξωτερικό κόσμο. Το 30% των λειτουργιών του εγκεφάλου πραγματοποιεί διεργασίες σχετικά με την όραση.

Πως λειτουργεί η ανθρώπινη όραση;

Το φως του ηλίου περνά από τον κερατοειδή, ο οποίος είναι ένα στρώμα του οφθαλμικού βολβού. Ο βολβός αυτός ελέγχεται από τους μύες που βρίσκονται στο πίσω μέρος του οφθαλμού. Οι μύες αυτοί ελέγχουν το φως και στέλνουν τα δεδομένα στον εγκέφαλο. Οι πέντε τροφές που βοηθούν στην λειτουργία όλων αυτών των οπτικών μηχανισμών είναι:

  1. Τα καρότα. Η βήτα Καροτίνη που περιέχουν τα καρότα, βοηθά στην διατήρηση της σωστής όρασης. Ο οργανισμός μετατρέπει την ουσία αυτή σε βιταμίνη Α , η οποία δρα ως φάρμακο κατά της τύφλωσης. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως η έλλειψη βιταμίνης Α μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια όρασης, μια κατάσταση όμως που δεν είναι συχνή στον ανεπτυγμένο κόσμο.
  2. Μύρτιλα. Τα μύρτίλα περιέχουν αντιοξειδωτικά τα οποία προστατεύουν την όραση και δρουν προληπτικά έναντι των ελευθέρων ριζών.
  3. Αμύγδαλα. Τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε, η οποία δρα ως φάρμακο για τον καταρράκτη. Βιταμίνη Ε επίσης περιέχουν οι ηλιόσποροι, τα φιστίκια, το μάγκο και τα αυγά. Σύμφωνα με έρευνα όσα άτομα προχωρημένης ηλικίας καταναλώνουν ψάρια και ξηρούς καρπούς, διατρέχουν λιγότερο κίνδυνο ανάπτυξης της ωχράς κηλίδας.
  4. Πράσινα λαχανικά. Το λάχανο και το σπανάκι βοηθούν στην διατήρηση της καλής όρασης. Η κατανάλωση τους βελτιώνει την λειτουργία του αμφιβληστροειδούς χιτώνα, ειδικά σε αυτούς που πάσχουν από εκφύλιση ωχράς κηλίδας.
  5. Ψάρια με Ω3 λιπαρά. Τα ψάρια όπως είναι ο σολομός και οι σαρδέλες, περιέχουν μεγάλο ποσοστό των Ω3 λιπαρών, τα οποία βοηθούν στη προστασία των αιμοφόρων αγγείων των οφθαλμών.
Μοιραστείτε το :