Στρες και άγχος στην καθημερινότητα

0

Όλοι σχεδόν οι άνθρωποι βιώνουν στρες σε διάφορες φάσεις της ζωής τους.

Διαφορετικοί άνθρωποι μπορεί να αισθάνονται στρες με διάφορους τρόπους.Όμως μερικοί άνθρωποι καταφέρνουν να αντιμετωπίζουν το άγχος και το στρες  πιο αποτελεσματικά από ότι κάποιοι άλλοι, γνωρίζοντας τα όρια τους. Το χρόνιο στρες σε κάθε περίπτωση μπορεί να προκαλέσει τόσο σωματική όσο και ψυχική βλάβη στον άνθρωπο.

Υπάρχουν τουλάχιστον τρεις διαφορετικοί τύποι στρες:
  • Το τακτικό στρες που σχετίζεται με τις πιέσεις της εργασίας, της οικογένειας και άλλες καθημερινές ευθύνες.
  • Το στρες που επιφέρει μια ξαφνική αρνητική μεταβολή, όπως η απώλεια εργασίας, διαζύγιο ή ασθένεια.
  • Το μετατραυματικό στρες, το οποίο συμβαίνει όταν είστε σε μεγάλο κίνδυνο. Τα παραδείγματα περιλαμβάνουν ένα μεγάλο ατύχημα, πόλεμο, επίθεση ή μια φυσική καταστροφή. Αυτό το είδος του στρες μπορεί να προκαλέσει διαταραχή μετά-τραυματικού στρες (PTSD).

Μερικοί άνθρωποι βιώνουν πεπτικά συμπτώματα. Άλλοι μπορεί να έχουν πονοκεφάλους, αϋπνία, καταθλιπτική διάθεση, θυμό και ευερεθιστότητα. Σε κάποιες περιπτώσεις σχετίζεται και με την οπτική μας υγεία.

Εκείνο που είναι σημαντικό είναι να γνωρίζετε τα όριά σας, όταν πρόκειται για το άγχος, ούτως ώστε να μπορείτε να αποφύγετε τις πιο σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία σας και στην ψυχολογία σας και να αντιμετωπίζετε τη ζωή με θετική διάθεση.

Πηγή: National Library of Medicine

Μοιραστείτε το :