Ανεπάρκεια βιταμίνης Β12 και όραση

0

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο “American Journal of Clinical Nutrition” ένα ποσοστό της τάξεως του 4% των γυναικών, ηλικίας 40-60 ετών, παρουσιάζουν έλλειψη της βιταμίνης Β12 στον οργανισμό τους.

Η έλλειψη της βιταμίνης Β12 στον οργανισμό δημιουργεί πολλά και σημαντικά προβλήματα. Η ανεπάρκεια βιταμίνης Β12 σχετίζεται άμεσα και με την υγεία της όρασης, όπου μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στον αμφιβληστροειδή, φωτοευαισθησία και βλάβη στο οπτικό νεύρο, δημιουργώντας στίγματα και θολή όραση, διπλωπία ενώ η έλλειψή της μακροπρόθεσμα μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγές ακόμη και σε βλάβες στην όραση.

Πώς θα πάρετε την απαραίτητη βιταμίνη Β12:

Αν η διατροφή σας περιλαμβάνει κυρίως λαχανικά θα πρέπει να ενισχύσετε πιθανώς τη διατροφή σας με βιταμίνη Β12, αφού οι καλές φυτικές πηγές της βιταμίνης Β12 είναι λίγες. Καλό είναι η διατροφή σας να περιλαμβάνει και ζωικές τροφές, όπως το μοσχάρι που μπορεί να παρέχει σχεδόν την μισή συνιστώμενη ημερήσια δόση της βιταμίνης Β12, ενώ μια μερίδα γαλακτοκομικών ή λευκού κρέατος μπορεί να καλύψει το 1/3 των καθημερινών αναγκών σε βιταμίνη Β12. Τα θαλασσινά, επίσης, έχουν υψηλή συγκέντρωση της βιταμίνης Β12.

Άλλες τροφές που είναι πλούσιες σε Β12 βιταμίνη είναι οι σαρδέλες, ο σολομός, ο τόνος, ο μπακαλιάρος, το αρνί, οι γαρίδες, το μοσχάρι, το γιαούρτι, το αγελαδινό γάλα, τα αβγά, η γαλοπούλα και το κοτόπουλο.

 

Μοιραστείτε το :